28/06/09

Ayuh Kembali Ke Sekolah!





Bertarikh 29.06.09 tahun masihi bersamaan dengan hari Isnin maka akan kembalilah aku kesekolah.Setelelah sekian lama bercuti,setelah otak telah penuh diisi dengan angin-angin yang kosong dan juga dada yang lapang tanpa ilmu rasanya.Maka mungkin itulah sebabnya terpaksa daku kesekolah.

Tapi,kembali kesekolah kali ini memang bermaksud kembali kesekolah!!bukan kembali ke IPTA,IPTS ataupun pusat pengajian lain malah tidaklah kembali ke rahmatullah ( diharapkan).Kembali kesekolah bermaksud akan kembalilah aku kesekolah.Pening dak?

Begini ceritanya, bersamaan dengan tarikh yang dinyatakan tadi, aku perlu ke sekolah.Ya!ke sekolah.Bakti dicurahkan, ilmu disampaikan.Wah!macamana nak mencurahkan ilmu.Tahu tak betapa susahnya nak mencurahkan ilmu?bukan semudah meuncurahkan air ke daun keladi ataupun duduk sambil melepaskan batok ditangga.

Tahu tak apa itu melepaskan batok di tangga? Melepaskan batok ditangga bukanlah kita melepak di atas tangga lalu berbatuk-batuklah kita disitu.Maksud batok adalah "cebok" atau "gayung".Dulu-dulu kan dekat tangga ada tempayan untuk basuh kaki.Jadi lepas basuh kaki batok tadi perlulah diletakkan semula dalam tempayan tadi, janganlah melepaskan batok ditangga.

Sebenaqnya saya sungguh gusar dan runsing.takut.gementar ataupun senang kata ketaq la.walaupun ni bukanlah kali pertama nak praktikal,dulu pun pernah la.Tapi kali ni rasa macam tadak semangat.tiada kekuatan.tiadak = (tiada + tak dak ) feel.Haih...ambek masa jugak nak adapt orang kata.

Doakan aku berjaya.

Event : Praktikum Fasa 2
Tempoh : 8 minggu ( 2 bulan )
Penyeliaan ( Observation) : 12 kali

pensyarah + guru pembimbing tgk kita mengajar 12 kali.WOW!!Damn...



Nak Pi Skolah Ni!!

7 ulasan:

Dari.Angan.Yang.Tewas berkata...

haha..
ayuh kembali ke sekolah..
bawak la beg roda...
=D

Zarpeno berkata...

inagt nak bwk beg roda jugak,tapi takdak.ehehe

ayuh kembali ke sekolah ayuh!!

izhar.izaidin berkata...

selamat bertugas cekgu zarep!!
semoga cekgu berjaya!!
hahahaha..cekgu ajar subjek pa?
aku kalo jadi cikgu..aku nak ajar subjek pj je

Dari.Angan.Yang.Tewas berkata...

sruh la mak beli beg roda..
haha..
jangan lupa..
pakai kasut pelekat xpun had plg baru yg ada roda jugak..
kalo pakai tali..
masuk perpustakaan nnt lambat..
kawan tinggai...

Zarpeno berkata...

angin (siapa nama kamu?) : hah nak pakai kasut hat straapppp cap SPARX.hehehe

Zarpeno berkata...

izhar : cikgu Science dgn PJ.PJ payah oh nak ajaq..hehhe

Dari.Angan.Yang.Tewas berkata...

angin sepoi2 bahasa..
datang bertiup sekali sekala..
:)

Blog Widget by LinkWithin