10/06/09

The Hottest Night Part 1

09.06.09

8.18 p.m. Yahoo Messenger

jibin : wei bosan gila...tak pi mana2 ka
zarephoho : td depa nak main boling tapi tatsat enon msg kata kensel sbb tadak smbutan
jibin : aku ok ja..
jibin : wei bosan..smua tempat kat kedah ni kita dah pi ka?
zarephoho : tarak la..mrata lagi tak pi
jibin : ataupun kita sudah semakin tua

zarephoho : Hoih!cam haram ja ayat.Wei tlg bawak aku pi kolam ayaq hangat.
jibin : jom.aku bwk unser

*perbualan yang makan masa yang lama tidak sesuai sama sekali hendak boh sbb pjg bejela*

1. tanpa berlengah Nokia 1110i dicapai lantas jari-jemari pantas menaip.

smsnya lebeh kurang begini

"Jibin mahu myumbg unser ke AYAQ HANGAT.sokongan dan driver dprlukan 8.37 pm"

2.Msg dihantar ke 5 nombor yang berkaitan..
3.Beberapa ketika msg mula dibalas

"sokong"
"jom,tapi taktau jalan"
"malam ni?jln2"

zarephoho : wei jadi wei 9.30 hang mai ambek.

4.setelah beberapa ketika satu lagi sms ditaip :

"Alhamdulillah,projek KE AYER HANGAT ululegong.9.30.kalu xlarat kita bmlm di umah sewa zarep dan pulang esk pg.sila bsiap sdia..Fowad ke nama sblh knan zarep,hamzah,enon,mat,misai,jibin 8.47 pm"

5.sms diterima

"Disebabkan desakkan kwn2.Yusrimovic folow team to air panas tour tonite. 9.27pm"

macam besa,janji 9.30 tapi jibin telah tiba dalam lingkungan jam 10.20 malam.hal ini disebabkan jibin berpegang kepada janji melayu.memang punctual pon.Setelah selesai mengutip maka ahli yang terlibat adalah seramai 7 bersaudara :

1.jibin
2.zarep
3.hamzah
4.yusri
5.mat
6.enon
7.misai

09.06.09
10.30 p.m.
- p shell boh mnyak
-p esso beli bekai pulak
-perjalanan bermula di tol Alor Setar Utara


ketika dirumah enon dimana misai masuk ke kereta

misai : " wei lapaq bege la"

ramai-ramai : "tudia baru tutup pintu bege dh"

Posisi

posisi/strategi yang digunakan pada ketika itu adalah 2-3-2.Posisi ini adalah posisi menyerang dimana bahagian pertahanan hanya 2 pemain diletakkan.

striker/penyerang/forward/depan/driver dan sbelahnya

1.jibin (top striker/driver)
2.misai ( backup striker)

midfielder/tengah/perancang

1.enon (left winger/blkang misai)
2.zarep ( centre midfielder)
3.hamzah ( right winger/blakang top striker)

defender

1.yusri (left back )
2.mat (right back )


suasana sungguh meriah didalam unser.tetapi ketika suasana sepi satu soalan yang mengejutkan datang daripada yusri yang duduk di belakang sekali.tetapi soalan yang diajukan kepada misai itu adalah tidak baik jika saya siarkan.

11.50
exit di sungai petani utara.

antara perbualan :

" aku pi depa boh float aiskrim jagung,padia la" ( marah kat RFC oleh yusri )

"brenti KFC dulu pa "

"hah jom2 "

" tudia wei Dinas nasik kandaq , jom "

"jgn wei satgi tak sampai kolam ayaq hangat"

Jibin : lepaih pi ayaq hangat pi peneng pa "
yusri : oi esok aku nak pi langkawi



10.06.09
12.30
berjumpa dengan member mat di baling iaitu Mat Naim.mereka lalu berhenti sambil meminum air bahkan mereka siap makan lagi.kalau tak silap.kedai tesebut nampaknya empunya orang siam.

jibin : nasik putih + tomyam ayam + telor dadar kosong
misai : nasik goreng ikan masin
yus : nasik putih + dagin masak pedaih
mat : nasik goreng ikan masin

ketika dalam perjalanan buleh tahan jugak mulut2 ni cukup capoi orang kata (rilek ja dok sbut hantu) ayam sunguh.dah la kiri kanan hutan.

01.30 a.m.
Tiba di lokasi tujuan iaitu Ulu Legong setelah melalui jalan yang gelap lagi berbengkang bengkok tetapi segala onak duri dan lautan api tidak diredahi kerana tidak nampak pon diwaktu malam.lagipun baling memang jauh dari lautan.

Ulu Legong

tiba disana kami dikenakan bayaran letak kereta RM2 namun bayaran dipayung oleh misai.Kereta sunguh banyak.banyak gila..ramai terok nih.

hamzah " zarep, HPA cawangan Baling"
yusri " isk2 gila"

sebelum masuk gambar sempat disnap.

bayaran masuk : rm4 tunai

"noh gila ramai macam siang"

"memang la,siang sapa nak mai, tebakaq la woi "


*jika cerita ini mendapat respon yang baik,part -2 akan diusahakan diamana cerita-cerita perkara yang berlaku di kolam air panas dan juga perjalanan pulang.Selain itu,gambar juga akan disertakan*







10 ulasan:

sabrosa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
sabrosa berkata...

aku nk part 2..haha..antara yg dibualakan dlm unser ttg nasi yasmin dimana yus dan jibin kata terbaik..aku ngn mat membangkang kata ayam keraih dan nasi xsedap...bley buat btumbuk yus kata..buat kaih part 2..hahaha..aksi2 kat liga division ayaq hangat.

Diamilikku berkata...

ish ish ish...
berjalan merata..
mentang2 la tak yah jadi babysitter dah...mentang2 la dah dapat gaji dah kan....

ish ish ish...(untuk hamzah sabrosa saja)

baskettoman_sg berkata...

harap penulis dpt siarkan perbualan di dalam kereta antara yusri dan jibin. terima kasih.

-yang berharap-

sabrosa berkata...

hahha..tu la..tapi rindu la nk jadi bbysiter g..adi, pbualan jibin ngn yus xbes sgt..ang tny la pbualan misai ngn yus..yg tu lagi best..hahahha

semestahitam berkata...

aku nak tau semua perbualan woi...

adi kita bila lagi nak p neh!!!
aram.

Zarpeno berkata...

heheh nampaknya sudah timbul bibit-bibit kmarahan..hahaha

sabrosa berkata...

hahaha..yeah..sudah timbul..cepat2..keluarkan part 2 segera..

baskettoman_sg berkata...

kita p spa dah la alan.. hehe..

semestahitam berkata...

spa?
buleyh p ngan hg ngan sapa2 lagi laaa...
syaiton

Blog Widget by LinkWithin