18/12/09

Ke Kayangan

Date : 16th December 2009,Wednesday
Time : 3.00 p.m. - 10.00 p.m.
Location : Perlis Indera Kayangan ( Darul Sunnah )

Mula-mula sekali bila sampai Perlis kami ke rumah seorang kawan saya iaitu Am Tulang.Rumah Am Tulang terletaknya di Jejawi.Setibanya disana kami disambut dengan minuman oren dan juga minuman apple yang sejuk bersama kuih Makmur ka Maamor? eja cena tah.mampuih pi.

Destinasi seterusnya adalah ke Fatin Corner.Kami melalui bandar Kangar yang sibuk dan padat itu.Ketika di Kangar sempat saya mengambil mercu tanda disini.






Inilah Kayangan Square @ The Store.


Dekat Perlis ni kedai-kedai banyak guna nama "D" kat depan dia.Kalu takpecaya cuba la tengok kat situ D'Mara.Kalau tak pecaya mailah ke Perlis tengok nama kedai-kedai dan bangunan.Antaranya D'Dangau kat Arau, D'Kail, D'Futsal.

Bangunan-bangunan kat sini pulak kebanyakanya warna biru-kuning.Biru kuning adalah warna bendera perlis.Kebanyakan bangunan,tiang-tiang,rail besi,pasu bunga, pejabat mesti dua warna ni, kecuali JKR yang bangunanya Warna-Warni.

Fatin Corner








ya inilah Fatin Corner, terkenal dengan cendoi ( cendol ) nya.Selain dari cendol banyak lagi benda-benda yang sesuai diisi dalam perut kita, antaranya dalah laksa,nasik ayam dan juga lain-lain makanan dengannya.

Cendoi di sini ada cendol biasa,cendol pulut dan cendol tapai.Cendolnya memang sedap.Sedap, betoi sedap dan yang besnya memang cendoi sungguh tengok la banyak mana cendoi di bubuh.Cendoi kat sini siap ada delivery lagi,macam pizza hut dan mekdonol.

Fatin Corner dibuka kepada orang awam pada tengah ahri dan ditutup sekitar jam 6.00 petang.Fatin corner terletak di Kangar.



cendoi pulut rm2.00




setelah puas melahap kami pon beredar dengan buah limau percuma yang kami ambik sendiri.kami kemudian bergerak ke destinasi seterusnya.


disini


wah,takut dak.amaran keras tu.ya kami berada di Stadium Utama, Kangar untuk menyaksikan perlawanan persahabatan antara pasukan Liga Super Perlis dan Pasukan Kelab Sukan Universiti Utara Malaysia . KS UUM diwakili oleh seorang yang bernama Mat Najib bin Azmi iaitu rakan kepada kami jugak.





keputusan penuh perlawanan Perlis 4- 0 UUM

Kerana waktu sangat mencemburui dan asar pon belum ditunaikan maka kami dengan segera bergerak pantas ke Kuala Perlis.Kami dinggah di rumah diamilikku.



family diamilikku


kami singgah untuk solat asar dan jugak solat maghrib.selepas solat kami ( saya,am,hamzah dan mat ) bersama diamilikku dan suaminya menuju ke destinasi idaman.Oh ya sebulum tu, masa sampai ja kat umah diamilikku, dia kat " Oih kata nak mai dua, ni mai dua kali dua" hehehe...



yes destinasi seterusnya IKAN BAKAQ! oyeah.

Ni adalah Lynda 2, Lynda 1 ada tidak jauh dari sini.


ya itudia sotong goreng tepung pembuka selera.




ikan jenahak bakaq dengan sotong sambal.

sedang sodap melahap, diamilikku dan suaminya terpaksa pulang awal kerana ada urusan kerja.tinggalah kami berempat melangsaikan segala-galanya.bukan bayaran, makanan.Bayaran dijelaskan oleh dimilkku sebelum beliau balik.kesian dia kena pow.hehehe..

Trima kasih diamilikku


setelah berkenyang-kenyangan kami pon beredar dan menuju destinasi seterusnya iaitu disini




gua cenderawasih















Sapa penah tengok gua Cenderawasih ni angkat tangan!!! Gua Cenderawasih ni kalau hampa perasan, kat sini la tempat lisa surihani dok betapa dalam cerita JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK.babak-babak last dalam crita tu buat kat sini kot.Kat sini sangat gelap dan bau najis kelawar ( tayik klwaq ) memang kuat.

Akhir sekali kami ke Arau untuk menikmati Burger.



roadside corner ataupun "bundle"

trima kasih kepada Am selaku rakyat jelata Peghelih yang memayung makanan dan minuman disini.Perut sudah bercampur ikan,sotong dan beger serta oblong mula meresap dalam tubuh dan menyebabkan kemengantukan yang nyata.Setelah itu kami pun pulang dengan hati yang gembira.



am tulang

12 ulasan:

hans berkata...

weih
pi tak ajak
sampai hati
haha
aku penah skolah dkt situ 2 tahun
The STORE tu sangat membosankan
huhu
betoi ka chendoi dia sedap?

Zarpeno berkata...

pasaraya Hafifah pon ado.haha

sedap wei!

akieraduta berkata...

hoi,gila sakan..
cam sdap ja cendoi.

Zarpeno berkata...

kuyah.. sedap wei bukan macam MAMA tipu!

Diamilikku berkata...

makan banyak sungguh...exercise malaih...mana tak gemok

Zarpeno berkata...

hahahaha baru la sehat

nurul sakinah md zulfakar berkata...

banyak biru kuning ke kat perlis ??

mak aii.. kalo ikut warna bendera nak cat bangunan, tiang letrik n etc.. alamatnye negeri aku kembali ke zaman hitam putih la..

Zarpeno berkata...

hahaha Pahang bukan darul makmur dah.Pahang 60-an

[z@ck] berkata...

sakan naa berjalan..

ApanEnsem~ berkata...

woit..
ampa makan sakan aih..
sotong goreng tepung tak beragak..~
ank try bwat gutu kat kl tgk..
huhoho~ :p

Zarpeno berkata...

cari mampoih ka apa.kat KL kna rm140 pa byk tu.hahaha balik bogel

hans berkata...

zarpeno : uish..pasaraya hafifah?baru wujud ke?xpenah dgq pun...

gemilang burger yg depan kilang ais tu la
rumah aku dkt2 situ jer
naik moto dua minit sampailah situ

Blog Widget by LinkWithin