15/12/09

Ulu Legong Hot Spring



AIR PANAS ULU LEGONG







Date : 12th December 2009 , Sunday
Time : 12.30 a.m. - 7.00 a.m.
Location : Kampung Ulu Legong, Siong,Baling,Kedah Darulaman





masa yang dijanjikan.tapi macam besa la dah semua yang nak pi orang Melayu,maka 12.30 pun mulalah bergerak.tapi baguih gerak lepaih pukui 12.00 tengah malam sebab tol dapat discount 20% kepada sapa yang tak tau.







2.30 a.m. tiba di lokasi, Ulu Legong.bayaran masuk rm4.00 dalam bentuk tunai



2.30 pagi orang ramai macam pukui 4 petang






ni salah satu kolam.ada 4 kolam semuanya.kolam nambot4 ni paling tak panas.tapi agak2 menangeh jugak la.nampaknya banyak teloq rebuih malam tu.haha.

ramai family datang,bwak anak beranak,bawak tokwan,tok nek smua ada.kalau pasai makanan jangan bimbnag,sebelum masuk tuh dah ada banyak gerai,tengok la gambaq ataih tu,kawan tu takdan mandi lagi dah keropoklekor.

selain daripada keluarga-keluarga, terdapat juga mat-mat rempit dan jugak muda-mudi yang datang bertujuan untuk beromen agaknya.macam bodo gila, pi la tempat lain nak beromen.

kolam tadak la dalam mana takat dada ada la..so buleh la nak turun.


ni kolam nombor dua panas.sikit ja orang.hanya insan yang cekal dan tabah saja mampu nak rendam dalam ni.kebanyakan orang takat celum kaki ja.

saya tak leapskan peluang untuk rendam seluruh anggota badan.Teloq Rebuih!




inilah kolam paling panas.siap buleh tengok gelembung-gelembung mendidih lagi.dulu buleh mandi.tapi la ni sudah dipagari besi stainless steel nan indah permai.sapa la nak mandi sini, gila apa.

jam 4.15 pagi , kami berlima pon mengemaskan diri untuk pulang ke kampung di Alor Setar.



woi budak-budak dah pukui 4 pagi ni, tidoq la.




posing dlu sblum balik.babai Kolam Air Panas Ulu Legong

13 ulasan:

hans berkata...

ramai gila orang

LORD ZARA 札拉 berkata...

mak aii~


bleh makan teloq ka?

DorkScotch berkata...

hahaha baro lawak gila hang tuleh wakakaka

hans berkata...

zara bab2 telur dia amik berat sungguh
hahaha
eh,masuk sini kena bayaq RM4 ka?

zyr zh berkata...

fuiyo havoc gak kedah! nganganga

Zarpeno berkata...

hans : ya ramai jugak orang gila haha

zara : teloq ni takleh makan :p

dork : aku serius ni wei.

zeyra : ingat kedah lekeh ka.hahaha

sori ada banyak spelling error.

sabrosa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
sabrosa berkata...

mcm ni la kawan2..p xajak..wakakakkakakakakakkaka ;P

Diamilikku berkata...

sian achik tak apat join..sorry..
kakak tak leh nak balik...

hans berkata...

hahahha
orang gila ramai rupanya
pandai hang putaq ayat

dartdadada berkata...

gilak aih malaysia ada hot spring rupanya hahahhaa takmau masukkkk panaihhhh!!!

affanensem berkata...

wah, p legong nek keta sewa langkawi..
hehe~ :p

Zarpeno berkata...

sewa kreta lgkwi MURAH sikit.hahah

Blog Widget by LinkWithin