17/03/10

Markas Baru







Salam.Hello.Hello Kitty.Hello Bos.Sivaji The Boss!~

Tudia cukup lama tak update blog.

Sekarang saya sedang menjalani praktikal fasa tiga.Sebelum pada ni dua kali saya ditempatkan di Seberang Perai Utara ( SPU ) iaitu SK Padang Menora, Tasek Gelugor.Untuk Praktikum fasa tiga ni saya ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Machang Bubok II. Seberang Perai Tengah ( SPT ) , Bukit Mertajam.Saya sedang menjalani praktikum selama 12 minggu ataupun 3 purnama.Rindu jugak kat Purnama Sate yang harganya secucuk rm 0.40.

Bermula 1 Februari lalu saya ditempatkan disini ( SKMB 2 ) sehingga 30 April 2010.SKMB 2 adalah sebuah sekolah yang ditubuhkan pada 2005.Makna kata sekolah ni sekolah baru.Sekolah ni adalah sekolah yang bangunanya dilengkapi dengan infrastruktur yang lengkap dan cangih antaranya makmal komputer,alatan sukan , kerusi meja dan juga baju sekolah berjenama Canggih.

Rutin harian hidupku semenja ` Februari adalah sangat bes dimana sejak Awal Ashari lagi .Silap silap.Sejak Awal pagi lagi, tepat jam 6 maka akan bangunlah aku untuk memperkemaskan diri.Setelah selesai semua urusan pejabat.Silap lagi silap.Setelah selesai urusan diri, maka tepat jam 6.45 berbunyilah ngauman enjin Kriss 110 itu.

Maka bermulalah perjalanan dari Guar Perahu, Penanti ke Machang Bubok.Perjalanan mengambil masa lebih kurang 25 minit -30 minit mengikut cara pemanduan.Jika cara pemanduan berhemah digunakan maka akan lewatlah diri saya.Sekitar jam 7.25 pagi tibalah saya disana.Kekebasan anggota tubuh badan pada setiap pagi dan petang hanya tuhan yang tahu.Jam 3 petang sampailah saya ke rumah.Keadaan cuaca yang SANGAT DINGIN itu memang la best bila bawak motor diwaktu-waktu tengah hari rembang.

Macamtulah lebih kurang.





Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin