18/06/09

The Hottest Night Part - 2





Setibanya di Kolam Air Panas ulu Legong, didapati ramai lah manusia yang berada disitu.Antaranya adalah keluarga-keluarga beserta sanak saudara dan juga datuk nenek,kanak-kanak,pemuda-pemudi,gaids-gadis,awek-awek, dan tidak lupa juga kepada golongan Mat Rempit.

Selain dari itu, mata saya tertarik kepada seorang gadis yang tinggi lampai, mungkim mencecah 175 cm atau keatas.Mata saya secara automatik memandang gerak geris gadis itu.Berambut panjang,lemah lembut dan juga manja kelihatannya.Dia memakai jeans biru dan juga t-shirt berwarna hitam yang sungguh padan dengannya.

Lebih kurang seminit tujuh belas saat saya memerhatinya,dan tidak syak lagi!maka dengan itu saya pun memanggil enon :

"Enon,hang tengok lengan dia,besaq pada lengan hang"

Ya, lengannya sungguh besar.Hal ini kerana dia bukannlah seorang wanita ataupun gadis yang asli pada mulanya.beliau adalah Bapok yang sungguh lawak.Tambahan lagi bila terdengar beliau bercakap.Hahaha..

Kolam disana ada 4 kalau tidak silap saya.jika ditmbah dengan kolam kanak-kanak maka jumlahnya adalah 5.

kolam yang sangat panaih dan besar adalah kolam satu.Kolam ini adalah yang terpanas dalam semua kolam disitu.Kita boleh lihat kolam itu berasap dan menggelegak.

Setelah pakaian disalin, maka turunlah kami ke kolam yang paling last dimana ramai orang bermandi-manda.Mula-mula kaki diturunkan.Panaih gila..kemudian lutut dan lebih kurang setengah jam dapatlah keseluruhan badan terendam.

Hamzah,Mat dan Yusri telah menjadi perintis dengan merentasi kolam itu.kemudian En Jibin dan barulah saya.kami merentasi kolam itu sehingga kepala berasa pening.Enon dan misai tidak pula berbuat demikian.Setelah leka bermain kami naik ke atas.

Dan sambil bermandi-manda misai sempat membeli makanan.Kami beranjak ke kolam kedua.Kolam kedua memang panaih dari kolam tadi.Kaki akan berasa gatal-gatal disitu.Saya berjaya turun sehingga paras peha dan berjalan-jalan dalam kolam tu.

Hamzah dan Mat Naim gila kerana mereka buleh merendamkan keseluruhan badan mereka disitu.Saya sangat kecewa kerana tidak dapat melakukan perkara demikian.Jam menghampiri 4 pagi dan kami bertolak pulang

Dalam perjalanan pulang kami mengambil keputusan untuk berhenti makan di Sungai Petani.Setibanya di Sungai Petani entah bagaimana secara tiba-tiba kami berhenti bersarapan di Makbul nasi kandar.kedai ini sangatlah tidak bes.tetapi dalam tidak bes itu dua bungkus nasik lemak juga saya telani.

Jam 6 pagi, perjalanan diteruskan dan kami singgah untuk solat subuh di R&R gurun.Setelah itu perjalanan diteruskan terus ke Alor Setar.Dalam perjalanan pulang,saya berada di sebelah driver dan drivernya adalah misai.

Saya menjadi tidak sedap hati apabila keadaan di salam Unser tiba-tiba sangat sunyi.Perkara ini adalah tidak adil bagi saya dan mengundang ketidak puas hatian terhadap yang lain.Mereka cuba tidur di belakang.yang paling ketara adalah Mat dan Jibin.Saya tanpa membuang masa telah menggoncang lutut mereka sambil memanggil-manggil nama mereka sehingga mereka tidak boleh tidur.Dengan itu saya dapat hidup dengan aman.

Maka bermulalah permainan "teka-teki" sepanjang perjalanan pulang.antara soalan yang sukar dijawab adalah soalan dari jibin.bunyi Soalanya adalah seperti ini:

"Dalam banyak-banyak kotak,kotak apa berdosa"


jam 7 pagi kami smpai di aloq staq.sekian











3 ulasan:

Diamilikku berkata...

ya allah gambaq last tu sensored....ish ish ish ish

sabrosa berkata...

hahaha.yg tu benda ke 8 ajaib dunia..spa2 yg xpnah tgk buleylah tgk..

Zarpeno berkata...

ahahha..gmbaq eksklusif.tuh..haha

Blog Widget by LinkWithin