15/02/10

Wei Cepat Mai Rumah Aku, Ada Kereta Tebakaq.




tajuk diatas tu adalah text drp sabrosa,dalam lingkungan 9.20 malam.

waw!!~ reply ; ok ok.

lantas aku memperkemaskan gulungan kain pelikat,cepat-cepat bukak pintu,bukak kunci pintu,turun tangga,pakai selipar.

"AHhHHh babi, mana ada moto, moto tak bawak balik!~"

text dihantar ; wei tarak moto la

text diterima ; ala takpa, mai jogging la

text dihantar ; aaram,gila ka apa.


call in ; tunggu, aku pi ambek hang

ok.tanpa mempersia-siakan masa aku dah redi.

oiiihhh kamera dok ada kat tepi bag puulakkk,chantiklah.

selang seminit sabrosa pon smpai dgn motornya.

maka aku melompat naik, lantas pulasan minyak motor ke tahap maksimum.


kat tengah jalan

ada makcik dua tiga orang makcik baru balik solat jemaah kat masjid

sabrosa stop moto " ada kereta tebakaq "

makcik ; "kereta sapa?"

belum habih makcik tu tnya kami sudah pergi dibawa angin bayu.


tempat kejadian

sabrosa ; "ih takut meletup aih"

zarepan ; "aku nak ambek gambaq ni"


masa tu kelihatan sebuah kereta Proton Perdana berwarna hitam sedang menyala dengan maraknya seperti api neraka ( mana ada macam api neraka bodoh punya perumpamaan ) tengah menyala-nyala la.

ramai orang kat situ, tapi takdak orang yang berani dekat.takut mletup.

mau kata kereta tehempap ataih kpala tak ka naya?


mereka yang meramaikan suasana


nyalaan tidak sempurna yang menghasilkan jelaga (sooth )



oih oih! api api! brek brek.





KERETA API

terima kasih abang bomba


berakhirlah hikayat sebuah Perdana V6 2.0
Blog Widget by LinkWithin