30/12/08

Pelatih Institut Perguruan Kena Tangkap Basah

PASIR PUTEH: Gara-gara terlalu merindui teman wanitanya, seorang lelaki datang ke negeri ini dengan menaiki bas ekspres sejauh kira-kira 600 kilometer (km) sebelum mereka berdua bersepakat untuk bermalam selama dua hari di sebuah chalet, di Tok Bali, dekat sini.

Namun, perbuatan pasangan kekasih itu terbongkar apabila mereka dicekup oleh sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK), Pasir Puteh, kira-kira jam 3.45 pagi semalam, ketika mereka tidur dalam sebuah daripada dua bilik yang disewa di chalet terbabit.

Lebih memalukan, pasangan kekasih terbabit yang juga guru pelatih dari sebuah maktab perguruan sama di Johor tetapi berlainan kursus itu ditangkap ketika umat Islam beribadat sempena kedatangan Awal Muharam.

Berikutan itu, ibu bapa kepada gadis berusia 18 tahun itu menangis di depan kakitangan penguat kuasa agama akibat terlalu malu, selain kecewa kerana ditipu ‘hidup-hidup’ anak mereka sendiri kononnya hendak bermalam di rumah kawan sekolah lama.

Difahamkan, sebelum dicekup, lelaki berusia 19 tahun serta berasal dari Pahang itu dikatakan menaiki bas dari Johor, semata-mata ingin berjumpa dengan kekasihnya yang tinggal di Machang.

Sumber : Metro 30 Disember 2008

___________________________****___________________________


Pagi 30 Disember, dalam lingkungan jam 8.00 Pagi, saya yang baru sahaja lepas mandi ( tepaksa) menerima mesej melalui pesanan ringkas (SMS) dari telefon bimbit saya.SMS berbunyi

"Bc Metro.bdk mktb jhor kna tgkap bsah.2diaa."

Terus saya mencari berita tersebut.Maktab ( Institut Perguruan) di Malaysia terdapat 27 buah kesemuanya bermula dari Perlis sampailah ke Sabah.Di Johor, terdapat dua buah Institut Perguruan iaitu IPTI ( Temenggung Ibrahim) di Johor Bahru dan IPTHO (IP Tun Hussein Onn) di Batu Pahat.Maktab mana tak tau.Tapi sememangnya topik hangat cerita ni nanti.

1 ulasan:

sabrosa berkata...

hhahah..mcm knai ja ayat msg tu..siapakah gerangan jejaka kacak yg mnghantar msg tu...2diaaa...

Blog Widget by LinkWithin