27/02/09

Netball




















12 Februari
Baru abeh klaih..fizik kot masa tu...tiba2 badan berasa bergegar-gegar,rupa-rupanya handphone Nokia 1100i berwarna biru dan lampunya kuning namun terdapat torchlight dihadapannya jika ditekan dua kali anak panah ke atas.HP itu kepunyaan En Shahrul.Panggilan tersebut dari seorang rakan@junior dari 2nd year PJ. " Hang nak main netball kan?mai nama penuh dgn IC "

Encik Shahrul sangatlah berminat dengan permainan netball.Hal ini berlaku sejak dua tahun yang lalu ketika PJ apabila lecturer xdak, member-member sekelas ajak main lepaih pada tu En Shahrul tidak lagi berjaya.Kali ini adalah peluang En Shahrul untuk melepaskan geramnya hehehe.

13 Februari
En Shahrul turun training seawal 7 pagi.En Shahrul tidak tahu menahu langsung kaedah bermain yang betul apatah lagi undang-undang dalam permainan Bola Jaring.Namun En Shahrul sanggup belajar demi hasrat untuk bermain bola jaring.

14 Februari
Jam 6.30 Pagi En Shahrul menyetat ( start) motonya untuk bersama ahli-ahli pasukan untuk menaiki bas bersama-sama.7 Pagi, bertolak ke Sungai Tiang, Pendang Kedah.Pertandingan Bola Jaring Terbuka Anjuran UMNO Sungai Tiang.

Kontijen terdiri daripada 4 pasukan, 2 pasukan kategori remaja dan 2 pasukan kategori lelaki terbuka.Pasukan-Pasukan tersebut adalah :
1. Fabulous Girl
2. Fantabulous Girl
3. Jargon Ramirez
4.Jagong Ramireng

Encik Shahrul diserap dalam pasukan Jagung Ramireng sebagai seorang GS ( Goal Shooter ) yang kurang berfungsi sebenarnya.pada hari itu hanya dua perlawanan sempat dimainkan dan Jagong Ramireng ditewaskan dalam kedua-dua perlawanan.





15 Februari
Pertemuan pertama adalah diantara Jagong Ramireng dan Jargon Ramirez.Jagong Ramireng berjaya ditewaskan oleh rakan sendiri.Kemudian Jagong berjaya memenangi dua perlawanan berikutnya dan kalah 2 lagi perlawanan.Walaupun kalah En Shahrul menganggap ini adalah satu pendedahan yang baik.En Shahrul tidak kisah menerima kritikan ataupun kata-kata keji dan kesat kerana En Shahrul hanya sempat berlatih selama 1 jam 30 minit sebelum memasuki pertandingan ini.

pengalam bermain bola jaring amat menyeronokkan kerana ini adalah kali pertama buat En





Shahrul.En Shahrul amat gembira kerana banyak ilmu yang telah dipelajari.Pengalaman tidak akan merugikan kita.Pengalaman telah mendewasakan,mematangkan fikiran.




























































Friendly

13 ulasan:

~CREAMY ENEMY~ berkata...

zarip..
ang mmg xleh blah r..
haha..

Zarpeno berkata...

ha la kalau belah eksiden nanti

zyr zh berkata...

lol.guys playing netball?? ;)

Zarpeno berkata...

ha'ah..hehhe

Miyn Amin berkata...

hebatlah zarep!

apasal x penah dgr lelaki maen netball eh?

sabrosa berkata...

kt maktab akau kalo netball laki ni ada satu team ni kuat..nama dia malaikat subuh..haha..

Tanpa Nama berkata...

eh2 aku la dlm netball tu..eh tp bla masa aku p men nih??..(chewah buat2 xtaw)..saja ja..gila aku rasa saham aku dok nek sejak p men netbal ni..aku p mna2 ja org dok tgk aku ja..pasai apa ha??..aku dh jd nyah kot??haahhaha..auuuw..geli la bang

Zarpeno berkata...

sabrosa: apa team tu juai perfume ka?hehe

ketuat: weih plek hang nyah..hehhe

skieyn berkata...

dgr cter smpai patah tiang netball tue kamu semua kerjakan.. tp dh ganti tang netball baru kan..

Zarpeno berkata...

skieyn : kalau tak patah depa tak bagi yang baru..hehe

baskettoman_sg berkata...

brapa point ang buh??

Zarpeno berkata...

ada la 3,4 poin hehe..asis byk..boh aku kapten ok jugak.haha

Tanpa Nama berkata...

kalo nak masuk tournament men's netball, pi laa laman web ni utk rujukan..

http://ayusli.com/page/6/

Blog Widget by LinkWithin