6/12/09

Selera Kita : KOETEOW IMAN





Selera kita akan berkongsi tempat-tempat menarik untuk dikunjungi bersama.Kali ini destinasi perut kita adalah KOETEOW KERANG IMAN ataupun secara femesnya disebut KOETEOW IMAN.

Lokasi
KOETEOW KERANG IMAN terletak di Jalan Sultanah, di Taman Pandan berdekatan dengan pusat jualan PERODUA.

Masa
KOETEOW KERANG IMAN mula beroperasi sekitar jam 6 petang sehingga 2 pagi ( sekiranya koeteow masih ada ).Perniagaan KOETEOW KERANG IMAN dibuka setiap hari kecuali hari JUMAAT kerana memberi laluan kepada pekerjanya melancong ke tempat-tempat menarik di Malaysia ataupun secara amnya disebut CUTI.

Menu
Menu disini adalah semestinya koeteow kerang.namun terdapat juga nasik lemak bungkus yang sangat laris.ada nasik lemak Ayam,Daging,Ikan,Ikan Masin danTeloq.

Terdapat beberapa jenis koeteow secara umumnya adalah koeteow biasa,koeteow teloq ( telur ),koeteow super dan char koeteow.Koeteow yang femes adalah KOETEOW TELOQ dimana koeteow basah berkerang,bertaugeh,berkhucai dan jugak teloq cayaq ( cair ) yang merangsang nafsu makan ketika lapar mahupun kenyang.

Semua minuman ada disini kecuali limau ais kerana limau tidak dibeli bertujuan memboikot pembekal limau Yahudi di Amerika Syarikat.Akan tetapi,harus diingat bahawa Teh O Ais limau ada kerana mereka menggunakan serbuk teh o Ais Limau.

Minuman yang sedap dan spesel bagi saya dan rakan-rakan disini adalah TEH O BLACKCURRANT yang mungkin ramai taktau akan kelazatan serta nikmatnya.







cara-cara meminta order di sini.hebat kan?




sila klik image untuk lebih lazat!


koeteow teloq ( legend )- inilah koeteow teloq yang selalu diagung-agungkan.dahsyat!



selamat mencuba!

macam mana nak sebut koeteow?
1.kotiau
2.kaytiau
3.ku tiu
4.kuih tiau

dulu penah ada entri tempat-tempat bes untuk makan.

http://zarepan.blogspot.com/2008/12/gulai.html









12 ulasan:

ChePah berkata...

argh! gamaq kiuh tiau tu bikin aku terangsang nk p mkn okehhh!!! gila sodapnya! :|

Zarpeno berkata...

hahaha cuti tak pekena lg ka

ChePah berkata...

belum pekena g la bai.
adoi sodapnyaaa...

dartdadada berkata...

arghhhhhhhhhh hg dok layoq kot sini plak!!!

kopiko berkata...

kt mana ni zarep?

ALUNAN TINTA berkata...

beribu kali da aku dok dengaq pasai kotiau ni..tapi xdak srvis nak layan pelancong g tempat ni pown.

semestahitam berkata...

wathefak lah!!! weh jalan jalan hantooo makan!!!!

LORD ZARA 札拉 berkata...

pergh~~

meleleq teloq tu~~

wahida berkata...

macam nak terai...

Zarpeno berkata...

paan : ala,lepaih titi dekat hospitallama la.on the way nak pi shahab.

tintA : prempuan kna masuk pkui 9.haha

zara : meleleh la cikgu,mana ada meleleq!haha

wida :kena terai

Tanpa Nama berkata...

nasi ayam kt situ pon sodap gak XD

Zarpeno berkata...

nasik ayam sdap. tapi nasik sikit.hahaha

Blog Widget by LinkWithin